زگیل تناسلی و نیاز مراجعه به پزشک متخصص

هرگاه که شما یا شریک جنسی شما توده هایی در قسمت تناسلی و یا زگیل پیدا نموديد ، به پزشک مراجعه نماييد.

دلايل مبتلا شدن

• داشتن  سایر بیماری های جنسی
  • دارا روابط جنسی بدون استفاده از کاندوم با افراد آلوده
  • دارا بودن ارتباط جنسی در سن پائین
  • ايجاد رابطه جنسی با شریک جنسی که سابقه فعالیت جنسی او را نمی دانید

عوارض بیماری زگیل تناسلی

اختلالات حین بارداری  زگیل های تناسلی شايد باعث مشکلاتی در موقع بارداری شود. آنها می توانند آنقدر بزرگ شوند که جریان عبوري ادراری را مختل نمايند و نیز روی قابلیت کش آمدن ( الاستیسیتی ) واژن در موقع زایمان طبیعی تاثیر گذار باشند.به طور نادر ، بچه مادر مبتلا به زگیل تناسلی  که با زایمان طبیعی متولد شده باشد ، شايد زگیل در حنجره اش رشد نمايد و احتیاج به جراحی جهت رفع انسداد راههای هوائی پیدا نمايد.
ايجاد کردن مشکل سرطان دهانه رحم ( سرویکس ) که به شکل واضحي وابسته به ویروس HPV  است.

شکلهاي خاصی از این ویروس همچنین قادر به ایجاد کردن سرطان فرج ( ولو ) ، مقعد و آلت تناسلی مرد می باشند. عفونت با این ویروس اکثرا باعث سرطان نمی شود . داشتن نوع پر خطر ویروس و همچنين سیستم ایمنی فرد مبتلا نقش بسياري در ایجاد سرطان بازی مینمايد. لذا ، انجام منظم تست تشخیص سرطان دهانه رحم ( پاپ اسمیر ) و همچنين تست HPV   که می تواند همزمان با پاپ اسمیر انجام شود و نوع ویروس از لحاظ  نوع کم خطر یا پر خطر را تعیین می کند، نقش مهمی از جهت پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان در مراحل اولیه بیماری  بازی می کند.

از آلوده شدن به ویروس تا ظهور علائم

زمان بروز علائم هفته ها تا ماهها و بعضي وقتها نیز سالها حتی در بعضی از افراد ممکن است علائم اصلا ظاهر نشود و در واقع ناقل بدون علائم ميباشد.به همین خاطر شايد دررابطه ي جنسی با فرد به ظاهر سالم این بیماری منتقل گردد و یکی از دلائل انتشار بیماری همین امر می باشد.

زگیل تناسلی آيا مسري ميباشد؟

زگیل تناسلی شديدا مسری می باشد احتمال ابتلا به زگیل تناسلی ،فقط با یک دفعه رابطه ي جنسی با فرد دارای زگیل تناسلی 60% می باشد.و بيشتر در حدود 65% افرادی که با فرد مبتلا به زگیل تناسلی ،ارتباط جنسی دارند در مدت 3 ماه مبتلا خواهند شد.

واکسن زگیل تناسلی

درحال حاضر برای زگیل ناحیه تناسلی واکسن وجود دارد زگیل ناحیه تناسلی در نوع مونث در طولانی مدت احتمال مبتلا شدن سرطان گردن رحم را افزایش میدهد. این واکسن اهمیت بسیاری دارد توصیه به خانمها و آقایانی که روابط جنسی با افراد متعددی دارند اینست که این واکسن را تزریق کنند البته مناسبترين سن تزریق واکسن زیر 26 سال برای خانمها و زیر 29 سال برای اقایان است این واکسن علیه 2 نوع اصلیHPV بدخیم و 2 نوع شایع خوشخیم موثراست و در بعضی از گزارشها آمده که میزان عود مکرر را کاهش میدهد.

داروهای مناسب زگیل تناسلی

پزشک متخصص یک سری کرم ها و پمادهای دارویی را برای رفع زگیل های تناسلی تجویز می کند که مستقیما روی پوست مالیده می شوند.