// نقش بادام در یبوست

hazine

tashilat

drsay

طی تجربه 25 ساله طبابت , همگی ما یک مطلب بسیار مهم در برخورد با بیماران مختلف را مشاهده نموده ایم و آن ترس و خجالت از مراجعه به پزشک در مراحل اولیه بیماری و اقدام به درمانهای سرخود و غلط است و بیماری ای که براحتی قابل درمان است تبدیل به یک مشکل بزرگ و صعب العلاج میگردد.

اکثر بیماران فکر میکنند اگر به پزشک مراجعه نمایند به آنها توصیه عمل جراحی میشود حال آنکه اکثریت بیماری های مقعدی در ابتدای شروع که علائم خفیف دارند براحتی با توصیه های دارویی و تغییر رفتار در شیوه زندگی و غذایی بهبود می یابند اما متاسفانه مراجعه به پزشک را به تاخیر می اندازند.

نکات کلی

نکات کلی راجع به بیماریهای مقعد -هموروئید ، بواسیر ، فیشر ، سینوس موئی ، شقاق ، یبوست

برطبق بررسی های بعمل آمده در مراجعین به مطب که طی یک دوره 7ساله انجام شده است افراد با هر درجه از تحصیلات معمولا دچار هر مشکلی اعم از سوزش ، درد و خونریزی در ناحیه آنال یا مقد و اطراف آن می شوند به اشتباه از آن بعنوان هموروئید یا بواسیر یاد می کنند درحالیکه اکثریت غریب به اتفاق آنان دچار مشکلات دیگر علی الخصوص شقاق (فیشر) می باشند (90% موارد مراجعین به مطب دچار شقاق می باشند و اکثرا با درد وبه میزان کمتری با درد و خونریزی مراجعه میکنند) بنابراین توصیه میشود دچار هر علامتی در نشیمنگاه هستید حتما قسمت فیشر یا شقاق را مطالعه نمائید.

واقعیت بعدی آماری حکایت از خود درمانی و یا توصیه درمانی ازطریق اطرافیان می باشد بطوریکه اکثرا قبل از مراجعه به پزشک یک یا چند دوره از پماد و قرص به توصیه اطرافیان و از داروخانه تهیه و استفاده می کنند که نه تنها موثر نبوده بلکه منجر به و باعث پیشرفت بیماری می گردد.

متاسفانه برخی ار بیماران مبتلا به بیماری های مقعدی به دلیل خجالت و ترس به پزشک مربوطه مراجعه ننموده و این امر سبب وخیم تر شدن بیماری های آنها و همچنین سخت تر شدن مراحل درمان آنان می گردد از این رو اکیدا توصیه می نمائیم هنگام مشاهده علائم بیماری های مخرج مانند درد ، سوزش ، خونریزی در ناحیه مقعد در هنگام اجابت مزاج ، بزرگ شدن دهانه مخرج و احساس درد در این قسمت سریعا به پزشک معالجه نمایید.

توصیه متخصصین در جهت درمان و پیشگیری بیماری های مقعدی - بواسیر ، هموروئید ، یبوست و شقاق

امروزه شیوع انواع بیماری های واگیر دار و غیر واگیر دار به طور چشمگیری افزایش داشته است به طوریکه با پیشرفت علم و تکنولوژی و تولید داروهای به روز و حتی داروهای تقویت جسمی نتوانسته اند شیوع بیماری ها را کاهش دهند بلکه به همان نسبت نیز انواع بیماری ها بیشتر و برخی از آنان قوی تر شده اند. در واقع اگر انسان  ها بتوانند رژیم غذایی مناسب خود را به طور کاملا صحیحی رعایت کنند می توانند از مبلا شدن خود به هر نوع بیماریی جلوگیری نمایند.

خواص داروئی بادام و یبوست

nut almond 1

بادام شيرين از نظر طب قديم ايران كمي گرم و تر است .

1) بادام ملين بوده و روغن بادام ضد يبوست است مخصوصا از روغن بادام مي توان رفع يبوست براي بچه ها استفاده كرد .

2)بادام سينه را نرم مي كند .

3)شير بادام براي رفع سرفه ، ناراحتي حنجره و تنگي نفغس مفيد بوده و خلط آور است .

4) بادام براي درمان زخم روده ها و مثانه و اسهال مفيد است .

5)بادام بو داده مقوي معده بوده و قابض است .

6)بادام تقويت كننده نيروي جنسي است و توليد اسپرم را زياد مي كند .

7)بادام را آسياب كرده و با عسل مخلوط كنيد براي درد كبد و سرفه مفيد است .

8)چغاله بادام لثه و ريشه دندان را تقويت مي كند .

9) چغاله بادام براي خشكي دهان مفيد است .

10)شكوفه بادام را دم كنيد و بعنوان مسهل براي اطفال استفاده كنيد .

11)دم كرده پوست قهوه اي رنگ مغز بادام بهترين دارو براي تسكين درد و التهاب مجاري تنفسي است .(مقدر مصرف 5 گرم در 100 گرم آب )

12)جوشانده برگ درخت بادام براي نارسائي كبد و كيسه صفرا مفيد است .

13)روغن بادام خواب آور است و بيخوابي را از بين مي برد .

14)براي صاف كردن سينه و نرم شدن روده ها و از بين بردن سرفه خشك بايد روغن بادام را با شكر و كتيرا مخلوط كرده و بخوريد .

15)روغن بادام را با آب گرم مخلو ط كنيد داروي خوبي براي رفع اسهال و دل پيچه بچه ها خواهد بود . ضمنا اين مخلوط سنگ مثانه را خارج كرده و ادرار كردن را آسان مي كند .

16)براي درمان نقرس و رفع خميدگي پيران ، مهره هاي پشت را با روغن بادام چرب كنيد .

17)برگ تازه درخت بادام مسهل و ضد كرم است .

18)برگ خشك شده درخت بدام قابض بوده و اسهال را از بين مي برد.

19)روغن بادام شيرين بدليل خاصيت نرم كنندگي و ضد التهاب در كرم ها و پمادها بكار مي رود.

20)براي رفع بيماريهاي سينه ، روغن بادام شيرين را با هموزن آن عسل و يك زرده تخم مرغ مخلوط كنيد كه بصورت خمير يكنواختي دارايد سپس به آن جوشانده گل ختمي اضافه كرده و يك قاشق چايخوري از انرا بفاصله هر سه ساعت بخوريد .

21)براي رفع خارش پوست بچه هائيكه كه سرخك و مخملك دارند روغن بادام را در تمام سطوح بدن آنها بماليد خارش را تسكين مي دهد .

22)ماليدن روغن بادام بر روي پوست التهاب را رفع كرده و سوختگي را درمان مي كند.

23) روغن بادام اگزما را رفع مي كند .

خواص بادام تلخ

مغز بادام تلخ ازنظر طب قديم ايران خيلي گرم و خشك است

1-بادام تلخ را آسياب كرده و با سركه مخلوط كنيد ضماد خوبي براي سر درد مي باشد همچنين ماليدن آن بر دور چشم براي تقويت بينايي مفيد است .

2- خوردن بادام تلخ براي تنگي نفس ، سرفه و ورم ريه مفيد است .

3-بادام تلخ رابا عسل بخوريد كبد و طحال را تميز مي كند .

4-براي رفع درد كليه ها بادام تلخ را با نشاسته و نعناع بخوريد .

5- بادام تلخ را با عسل براي قولنج مفيد است .

6-براي از بين بردن سنگ كليه و ناراحتي هاي كليه ، بادام تلخ را با شيره انگور مخلوط كرده و بخوريد .

7-اگر عادت ماهيانه خانم ها عقب مي افتد بهترين طرز درمان آن قرار دادن شياف بادام تلخ در مهبل است .

8-براي ازبين بردن لكه هاي صورت ، بادام تلخ را پودر كنيد و با سركه مخلوط كرده و ضمادي از آن درست كنيد و روي پوست بماليد .

9-ضماد بادام تلخ براي درمان زخم هاي كهنه خارش و مخملك بكار ميرود .

10- ضماد ريشه درخت بادام تلخ براي درمان انواع دردها مفيد است .

11-ضماد ريشه درخت بادام براي پاك كردن طحال ، كليه و دفع كرم روده بكار مي رود .

12-دم كرده ريشه درخت بادام تلخ براي پاك كردن طحال ، و دفع كرم روده بكار مي رود .

13-روغن بادام تلخ خاصيت مسهلي درد .

14-روغن بادام تلخ براي تنگي نفس ، درد كليه و خارج كردن سنگ مثانه مفيد است .

15-براي رفع زنگ زدن و صدا در گوش يك قطره از روغن بادام تلخ را در گوش بريزيد .

16-ماليدن روغن بادام تلخ روي صورت ، لكه ها و چين و چروك را از بين مي برد .

17-رغن بادام تلخ ترك دست و پا را كه از سرما ايجاد شده از بين مي برد .

18-آنهايي كه مبتلا به اگزما هستند اگر از بادام تلخ خميري درست كنند و از آن بجاي صابون براي شستن نقاطي كه مبتلا به اگزما است استفاده كنند بزودي بهبود مي يابند .

19-خمير بادام تلخ براي رفع بوي بد پا و زير بغل مفيد است .

20-روغن بادام تلخ براي درمان سياه سرفه مفيد است .

مضرات زیاده روی در خوردن بادام

nut almond 2

بادام از نظر اينكه داراي مواد مغذي بسياري است بنابراين غذاي بسيار خوبي است ولي چون سنگين و ثقيل الهضم مي باشد نبايد در خوردن آن افراط كرد و مقدر آن نبايد در روز بيش از ده دانه باشد . بادام همچنين براي معده هاي ضعيف و سرد خوب نيست و اشخاصي كه معده ضعيف دارند بهتر است بادام را با شكر بخورد روغن بادام : براي بدست آوردن روغن بادام ، مغز بادام را پس از تميز كردن و خشك كردن خرد مي كنند و بصورت خمير در مي آورند و سپس آنرا تحت فشار قرار داده و روغن آن را استخراج مي كنند . اين روغن را فشار اول مي نامند .

تفاله بادام را كه از فشار اول باقيمانده تحت اثر حرارت و مواد شيميايي قرار داده و روغن فشار دوم را بدست مي آورند . بدليل اينكه روغن بادام گران است معمولا تقلب كرده و آنرا با روغن هاي ديگر مانند روغن مغز هسته زردآلو و هلو مخلوط كرده و بام روغن بادام مي فروشند .

همانطور كه گفته د اگر روغن بادام تلخ يا مغز زردآلو و يا هلو تحت اثر آّب قرار گيرند اسيد سيانيدريك و آلدئيد بنزوئيك توليد مي شود كه سمي است بنابراين براي گرفتن روغن از اين هسته ها نبايد از آب استفاده كرد .

taghzie

taeeinvaght