درد ، سوزش و خونریزی ناگهانی و شدید مقعد

دردهای مقعدی و چگونگی درمان آن ها

1.یکی از شایع ترین علل ، هموروئید خارجی یا بیرونی یا ترومبوزه می باشد که در فرد سالم در هر سنی رخ می دهد و بدون هیچ زمینه ای اتفاق می افتد و به صورت یک توده ی سخت و دردناک در لبه ی مقعد بروز می نماید که نیاز به درمان قوی دارد.

جهت ادامه مطلب به بخش هموروئید مراجعه شود

جهت ادامه مطلب به بخش آبسه یا دمل مراجعه شود

3. یا شقاق طول کشیده شده که نسبت به درمان آن کوتاهی شده و به ناگاه درد بیمار از یک درد متوسط به میزان بسیار بالایی افزایش می یابد

جهت ادامه مطلب به بخش شقاق مراجعه شود

4.گیر کردن اجسام خارجی مثل تیغ ماهی یا تکه کوچک استخوان مرغ در ناحیه مقعد که باعث درد فوق العاده شدید و طاقت فرسا می شود

سوزش ، خونریزی و درد در ناحیه مقعد

از دلایل بسیار پر رنگ و واضح در بیماری های مفعدی سوزش ، خونریزی و درد در ناحیه آنال یا مقعدی بوده که معمولا علل رایج این نوع درد ها ، سوزش ها و خونریزی ها بیماری های بواسیر ، شقاق و یا یبوست می باشد که در بین مردم نیز بسیار رایج نیز هستند.

رایج ترین بیماری های مقعدی یا نشیمنگاه عبارتند از :

1- هموروئید ترومبوزه ( هموروئید بیرونی )

2- هموروئید داخلی ( بواسیر )

3- شقاق یا فیشر

4- سینوس مویی یا  کیست پیلونیدال

5- آبسه مقعدی

6- یبوست یا خشکی مزاج

7- کولیت روده

8- زگیل تناسلی

نظر خود را اضافه کنید.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (24)

بارگذاری نظرات قدیمی تر
  • لاله

سلام تیرکشیدن مقعدهرازگاهی قبل احساس خروج متفوع نگران کنندس ؟

در پاسخ به: لاله

باسلام
    اگر همراه با خونريزي و يا توده نباشد ايرادي ندارد. در هرصورت در صورت ادامه بيشتر از يك ماه نياز به معاينه داريد

• Amin

سلام. درد شدیدی در ناحیه مقعد و زیر بیضه ها دارم معمولا همراه با احساس مدفوع شدید ولی وقتی میرم دستشویی خبری از مدفوع نیست درد معمولا در هنگام خواب شروع میشه حدود ۵ دقیقه ادامه داره بعد کاملا از بین میره معمولا خیلی دیر به دیر درد شروع میشه ۲ یا ۳ ماهی یه بار بعد از درد شکل و رنگ و بوی مدفوع طبیعی نیست اگه میشه راهنمایی کنید. ممنون.

در پاسخ به: Amin

باسلام
    در قسمت مقالات سايت دراين مورد توضيح كامل داده شده است. براي اطلاعات بيشتر با کلینیک تماس بگيريد.

• پارسا

سلام با سپاس از شما و همکاران محترم
    46سال دارم حدود 18 سال پیش به درد شدیدی از ناحیه مقعد همراه با التهاب و تب دچار شده و در شهرستان چالوس به پزشک جراح عمومی مراجعه کردم دکتر ابسه تشخیص داده و بصورت سنتی شروع به تخلیه عفونت و درمان کرد پس از بهبودی هرازچندگاهی از ناحیه مقعد دچار خونریزی مقطعی شده و دوباره بعد از چند ماه مراجعه کردم ولی پزشک معالجم گفت این خونریزی طبیعی است و نیاز به درمان ندارد.. تا حالا هم پس از گذشت 18 سال این خونریزی هر از چندگاه شاید ماهی یکبار و بیشتر در فصل سرما و در حین دفع حاجت اتفاق میافتد.. آیا نیاز به درمان دارم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.. متشکرم

در پاسخ به: پارسا

چون یک امر غیرطبیعی دارید مطمئنا بهتر است
    به يك جراح عمومی ديگر مراجعه نماييد تا معاينه شويد و سپس به درمان اقدام نماييد

• یلدا

باسلام. عذرمیخام میخاستم بدونم دلیل سفت شدن مدفوع چیست؟ چه راه حلی برای جلوگیری ازیبوست دارین؟ من موقع اجابت مزاج درد شدیدی دارم وحتی بعدش بیشترمیشه طوری که نمیتونم بشینم هر چی شیاف استفاده میکنم فایده ای نداره چندبار میخاستم به پزشک مراجعه کنم اما .....میشه راهنمایی کنید؟

در پاسخ به: یلدا

به قسمت يبوست در سايت مراجعه كنيد كامل توضيح داده ايم

• قدسي

با سلام
    در طول هفته ي گذشته دوبار با توجه به شدت درد از ناحيه مقعد از خواب بيدار شده ام. دليل آن چه مي تواند باشد.
    با سپاس

در پاسخ به: قدسي

باسلام
    به همین مبحث مراجعه فرمائید جهت تشخیص دقیق تر نیاز به معاینه دارد.

تعیین وقت اینترنتی