تغذیه مناسب جهت سلامتی دستگاه گوارش

رزماری درمانگر نفخ و یبوست

خواص رزماری و درمان نفخ و یبوست

از رزماری می‌توان برای درمان نفخ، درد مفاصل، سرماخوردگی، کبد اشباع‌شده و غیره استفاده کرد.

اگر در باغچه‌ی منزلتان رزماری دارید خوشا به حالتان چون گنجینه‌ای‌ از خواص در اختیارتان هست. برگ‌ها، گل‌ها و روغن گیاهی آن جزو بهترین درمان‌های طبیعی محسوب می‌شوند که سلامتی را ارتقا می‌دهند. در واقع از این گیاه می‌توان برای درمان نفخ، درد مفاصل، سرماخوردگی، کبد اشباع‌شده و غیره استفاده کرد.

رزماری مفید برای درمان نفخ، یبوست و کرامپ عضلانی (گرفتگی عضلانی)

اگر در هضم غذا مشکل دارید رزماری مصرف کنید. این گیاه حاوی ترکیباتی مانند فلاوونوئیدها و سینئول و غیره است که برای درمان دل درد، اسهال، باد شکم، نفخ و یا یبوست بسیار مفید است. در واقع رزماری یکی از آن درمان‌های طبیعی و البته موثر دستگاه گوارش می‌باشد.

روش استفاده

5 گرم برگ رزماری را در یک فنجان آب جوش و به مدت 10 دقیقه دم کنید. محلول را صاف کرده و بنوشید. می‌توانید روزانه 2 تا 3 فنجان از این دم کرده را ترجیحاً بعد از غذا میل کنید.

همچنین می‌توانید 2 قطره روغن گیاهی خوراکی رزماری را با کمی عسل مخلوط کرده و سپس در یک فنجان آب داغ حل و میل کنید.

توجه توجه

مصرف رزماری برای افرادی که از انسداد مجاری صفراوی یا بیماری کبدی دارند مورد منع مصرف دارد.

همچنین استفاده‌ی موضعی از رزماری برای افرادی که روی پوستشان رخمی دارند و یا افرادی که مبتلا به بیماری‌های پوستی، تب، عفونت‌های جدی و همچنین فشارخون بالا هستند توصیه نمی‌شود.

روغن گیاهی خوراکی رزماری نیز برای افراد زیر 18 سال، خانم‌های باردار و شیرده مورد منع مصرف دارد.

مصرف برگ‌های خشک رزماری به کودکان زیر 12 سال توصیه نمی‌شود.

منبع : tebyan

نظر خود را اضافه کنید.