سمهیث 1

خارش مقعد در زنان

پزشک متخصص اغلب ممکن است با پرسیدن از شما در مورد نشانه های بیماری، علت خارش را تشخیص دهد. اگر علت خارش مشخص نیست، دکتر شما ممکن است شما را به یک متخصص پوست برای ارزیابی بیشتر ارجاع دهد معاینه مقعدی ممکن است لازم شود سایر آزمایشات مانند پروکتوسکوپی و یا کولونوسکوپی برای مشاهده بیشتر دستگاه گوارش، گاهی اوقات برای شناسایی علت خارش مقعد مورد نیاز است. با این حال، علت دقیق خارش ممکن است هرگز شناخته نشود.

عمل های زیبایی مقعد و ناحیه تناسلی در بانوان

با افزایش امكانات و بالا رفتن توقع انسانها به زیبایی های ظاهری و پنهان در بانوان بالا رفته است و در این راستا است كه هر روزه به تعداد مراجعه کنندگان برای رفع عیوب ناحیه تناسلی و مقعد مثل ضایعات پوستی و منگوله ای شكل ، زگیل مقعد و بزرگ شدن لبهای آلت تناسلی اضافه میگردد بخصوص با بكارگیری لیزر در عملهای ناحیه مقعد و واژن كه روزگاری یك فاجعه و كابوس بود به یك امر بدیهی و ساده مبدل شده است. ادامه مطلب

خونریزی مقعدی در زنان

هرگاه بعد از مدفوع لكه خون روی دستمالی كه با آن خود راخشك میكنیم دیده شود آنگاه دچار خونریزی از مقعد شده ایم وهرچند معمولا چیز مهمی نیست اما وقتیكه مقدار زیادی خون دفع شود مشكل زا است و علل متعددی دارد ولی شایعترین عامل آن همورویید میباشد. شایعترین علامت مشاهده خون روی دستمال توالت است و اگر رنگ خون روشن باشد خونریزی مربوط كولون و ركتوم است و اگر رنگ خون تیره باشد خونریزی مربوط به معده و روده باریك است.

درد مقعد در زنان

از علل درد مقعد می توان به شقاق مقعدی، آبسه مقعدی و هموروئید ترومبوزه یا همان بواسیر خارجی، تومورهای مخرج و همچنین تورم پروستات و نیز گاهی علل روحی مثل ترس و اضطراب شدید نام برد که البته دردهای مقعدی در بانوان بدلیل اضطراب، استرس های زیاد، کم تحرکی و همچنین وسواس زیاد در برخی مسائل بیشتر نمایان می باشد. یکی دیگر از دلایل دردهای مقعدی در زنان پارگی‌ مجرای‌ تناسلی‌ به‌ هنگام‌ زایمان‌ و دوختن‌ آن‌ می باشد.

کلینیک لیزر زیبایی شفا

مقالات پرشکی

بخش تغذیه

بیماریهای مقعدی ( هموروئید یا بواسیر ، فیشر ، سینوس موئی ، شقاق ، بواسیر )

هموروئید بواسیر داخلی و خارجی

انواع هموروئید (هموروئید داخلی و هموروئید خارجی )

هموروئید درجه 1 : از مخرج خارج نمی شود و تنها علامتش دفع خون قرمز می باشد.

هموروئید درجه 2 : از مخرج خارج می شود ولی خود به خود جا می رود.

هموروئید درجه 3 : از مخرج خارج می شود ولی خود به خود جا نمی رود بلکه با دست جا می رود.

هموروئید درجه 4 : همیشه در خارج مخرج است و جا نمی رود.

شقاق مقعد

شقاق مقعدی یا فیشر آنال

سبب دفع دردناک متناوب و گاهی خونریزی می شود. در موارد حاد و باآب گرم و ملین درمان می شود ولی در موارد مزمن و عود شونده عمل جراحی اسفتکتروتومی بدون دست زدن به زخم به روش استاندارد و یا لیزر و به طور سرپایی ضرورت دارد.

یبوست

بیماری یبوست یا خشکی مزاج

علت اصلی آن کندی در سرعت عبور مواد دفعی از روده بزرگ است که منجر به جذب بیشتر آب مواد دفعی شده و در نتیجه مدفوع خشک تر می شود و عاملین آن از کم آبی و مصرف کم فیبر غذایی تا بیماری هایی مثل دیابت، کم کاری تیروئید و تومورهای روده بزرگ متفاوت می باشد

فیستول مقعد

دفع طولانی مدت چرک از یک سوراخ در اطراف مخرج است و تنها درمان آن جراحی لیزری یا استاندارد و به صورت سرپایی است.

کیست مویی

سینوس پیلوئیدال (کیست مویی)

دفع طولانی مدت چرک از روی استخوان خاجی است و تنها درمان آن جراحی استاندارد یا لیزری وبه صورت سرپایی است و زخم حاصل بازگذاشته می شود.

زگیل تناسلی

صورت زگیل های پراکنده و یا متعدد در نواحی مختلف تناسلی و به رنگ پوست می باشند که به سرعت به رشد خود ادامه داده و در صورت عدم درمان تعداد آنها زیاد شده و باعث ایجاد علائم برای فرد می شود. در مردان این زگیل در ناحیه پوست آلت و اطراف آلت تناسلی و ناحیه پوست بیضه و در اطراف ناحیه مقعد به وجود می آید و به سرعت به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند. در زنان این زگیل ها در ناحیه اطراف واژن و مقعد به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند.

آبسه مقعد

همانطور که گفته شد گاهی موارد در بیرون معقد که برجستگی بزرگ هست کاملاً مشخص است ولی بعضی از اوقات به هیچ وجه مشخص نبوده و بایستی با یک معاینه انگشتی داخل معقد توده لمس شود که فوق العاده دردناک و گرم می باشد.

درمان و جراحی بیماری های مقعدی

روش های درمانی و جراحی با لیزر بیماری های مقعدی

درمانی داروئی : درجه 1و2 با افزودن فیبر غذایی و ملین و پرهیز از زور زدن طی 5 - 4 روز درمان می شود.

جراحی با لیزر : برای نوع درجه 3و4 و با روش استاندارد یا لیزری جراحی انجام می شود این جراحی می تواند هم با بیهوشی و هم با بی حسی موضعی انجام گردد ولی کاملا می توان گفت که این نوع درمان با لیزر بسیار مفید تر و بهبود بخش تر از جراحی با چاقو می باشد که خوریزی بسیار کم و هم چنین درد بسیار کمتری نسبت به جراحی با چاقو دارد.

درباره ما

تكنولوژي Co2 Fractional با تولید ستون‌هاي چند ميكروني از نور ليزر در پوست همراه با قابليت تنظيم تعداد نقاط،‌ انرژي ليزر را به عمق‌هاي گوناگون درم انتقال داده و با ايجاد تاثیر حرارتي سبب بازسازي كلاژن‌ها و كلاژن‌ سازی جديد از راه تحريك فيبروبلاست‌ها مي‌شود. در اين سيستم به بخاطر آسيب حداقل به اپیدرم ميزان ريسك عفونت و عوارض به شدت كاهش يافته و طي 48 ساعت فرد توانایی به انجام فعاليت‌هاي روزانه خواهد بود.

ساعات کاری

• شنبه9:00am - 9:00pm