سمهیث 1

بخش تغذیه

کولیت و کرون در زنان

کولیت و کرون (ورم و التهاب روده) در زنان

بیماری های کرون و کولیت روده شرایطی میباشد که سبب التهاب و زخم شدن لایه داخلی راست روده و کولون (روده بزرگ) می شود. این حالت در واقع واکنش بدن به آسیب یا جراحت وارد شده به این عضو است و می تواند سبب قرمز شدن، ورم روده، دردناک شدن این ناحیه شود. هنگام ابتلا به کولیت روده، زخم های کوچک در سطح روده ایجاد می شود و این زخم ها ممکن است خون ریزی کرده و سبب ایجاد چرک شود، این التهاب بیشتر از راست روده و قسمت پایین روده بزرگ شروع می شود، اما می تواند کل ناحیه کولون (روده بزرگ) را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد، اگر کولیت روده فقط بر راست روده تاثیر داشته باشد، در اصطلاح به آن پروکتیت گفته می شود.
التهاب روده برخی اوقات به عنوان یک بیماری مزمن توصیف می شود. این موضوع به معنی این است که بیماری برای مدت طولانی با فرد همراه است و با این وجود فرد بیمار ممکن است برای بازه های زمانی طولانی علائمی نداشته باشد (بیماری پنهان)، یا بازه های زمانی وجود داشته باشد که فرد با فعال شدن بیماری با علائم و ناراحتی های مشخص مواجه می شود (عود یا تشدید بیماری).

علائم و نشانه‌ها کولیت و کرون در زنان

گروهی از بیماران پس از دفع مدفوع احساس می‌کنند روده‌ شان کامل تخلیه نمی‌شود. عده‌ای نیز احساس نفخ دائمی داشته و از برآمدگی شکم شکایت دارند. سر و صدای زیاد شکم و اسهال یا یبوست نیز از دیگر علائم این بیماری است. در کنار تمام این نشانه‌ها، تقریباً همه مبتلایان، درد و ناراحتی شکمی را نیز خواهند داشت. البته آن ‌گونه که بیماران می‌گویند، درد شکمی پس از دفع مدفوع آرام می‌شود.
علایم و نشانه های بیماری کولیت روده بسته به شدت آن متفاوت بوده و شاید خود را کم کم و یا ناگهانی نشان دهند. تقریبا نصف افراد مبتلا به بیماری علایمی معتدل و معمولی حس می نمایند، بعضی دیگر علایم شدید تری و در دوره های زمانی بیشتری حس می کنند. خیلی از عوامل از جمله عفونت های تنفسی و یا  استرس های جسمی می توانند باعث حملات بیماری کولیت روده شوند.

از علایم کولیت روده می توان به موارد زیر اشاره نمود :

شکم درد
صدا دادن شکم
خون چرک درون مدفوع
اسهال
تب
تنسموس (درد رکتوم یا راست روده)
کاهش وزن
کاهش رشد در کودکان
خونریزی دستگاه گوارش
درد و تورم مفصل
زخم دهان (زخم)
تهوع و استفراغ
توده های پوستی و زخم پوست
دلایل کولیت روده

عوارض کولیت روده

خونریزی شدید
سوراخ در کولون
خشکی شدید بدن
بیماری های کبدی(درموارد نادر)
سنگ کلیه
پوکی استخوان
التهاب مفاصل، پوست و یا چشم ها
افزایش خطر سرطان روده بزرگ (کولون)

دلایل کولیت روده در بانوان

بیماری کرون، کولیت روده (کولیت اولسراتیو)، سبب التهاب و زخم در روده می شود، هرچند که برخلاف بیماری کرون که بخش های گوناگون روده را تحت تاثیر قرار می دهد، این بیماری فقط بر یک بخش متوالی را تحت تاثیر قرار می دهد. هیچ کس درباره علت اصلی این بیماری مطمئن نیست، اما درباره چیزهایی که محرک ابتلا به این بیماری نیستند، اجماع وجود دارد. محققان معتقداند استرس عامل اصلی ابتلا به این بیماری نبوده ولی می تواند شدت آن را بدتر نماید.

سیستم ایمنی بدن

بعضی از دانشمندان معتقداند یک نوع ویروس یا باکتری، می تواند سبب ابتلا به بیماری کولیت روده شود. زمانیکه دستگاه ایمنی بدن درحال مبارزه با ویروس و یا باکتری است، دستگاه گوارش ملتهب می شود. در ضمن ممکن است، التهاب ناشی از

واکنش خودایمنی باشد که در آن سیستم ایمنی بدن شما حتی درصورت عدم وجود باکتری و یا ویروس خاصی اقدام به واکنش و فعالیت نماید.

عوامل ارثی موثر در کولیت و کرون

از آنجاییکه خطر ابتلا به این بیماری درصورتیکه در خانواده شما سابقه آن وجود داشته باشد، بیشتر است، محققان معتقداند عوامل ژنتیکی می توانند در این زمینه موثر باشند. با اینحال خیلی از افراد مبتلا به این بیماری سابقه ابتلای خانوادگی به این بیماری را ندارند.

درباره ما

تكنولوژي Co2 Fractional با تولید ستون‌هاي چند ميكروني از نور ليزر در پوست همراه با قابليت تنظيم تعداد نقاط،‌ انرژي ليزر را به عمق‌هاي گوناگون درم انتقال داده و با ايجاد تاثیر حرارتي سبب بازسازي كلاژن‌ها و كلاژن‌ سازی جديد از راه تحريك فيبروبلاست‌ها مي‌شود. در اين سيستم به بخاطر آسيب حداقل به اپیدرم ميزان ريسك عفونت و عوارض به شدت كاهش يافته و طي 48 ساعت فرد توانایی به انجام فعاليت‌هاي روزانه خواهد بود.

ساعات کاری

• شنبه9:00am - 9:00pm