سمهیث 1

بخش تغذیه

درمان یبوست در زنان

یبوست در زنان

پوست یا خشکی مزاج عارضه‌ ای در دستگاه گوارش میباشد که به موجب آن مواد دفعی در روده ی بزرگ سفت می‌شوند و دفع آنها با درد و سختی همراه می‌شود. یبوست حاد شاید باعث بسته شدن روده شود، که به نوبه ی خود ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد. علل بروز این عارضه ممکن است رژیم غذایی نامناسب، بر هم خوردن تعادل هورمونی، اثر جانبی داروهای مصرفی و یا آناتومی بدن باشد. روش‌های درمان شامل اصلاح رژیم غذایی و تمرینات ورزشی است.

علائم یبوست

یبوست با علائم گوناگونی همراه میباشد که در هر بیمار با توجه به عادت‌های روده‌ای، رژیم غذایی و سن تغییر می‌کند، علائم برای تجویز درمان یبوست مهم می باشد.
دشواری در شروع یا پایان عمل دفع
کاهش تعداد دفعات اجابت مزاج و دشواری در عمل دفع
خروج سخت مدفوع پس از فشار آوردن شدید
بیمار در صورت ابتلا به سندرم روده تحریک ‌پذیر با درد شکمی ناشی از انقباض روده، وجود گاز بیش از اندازه، احساس نفخ و تغییر در عادت‌های روده‌ای نیز مواجه می‌شود
انسداد روده حالت تهوع، استفراغ، از کار افتادن روده و ناتوانی در خارج کردن گاز روده را به دنبال دارد.
باد کردن شکم، سر درد و کاهش اشتها
احساس بار شدن زبان، نفس بدبو و طعم ناخوشایند دهان

عوامل خطر یبوست

اگر موارد زیر برای شما موجود داشته باشند احتمال ابتلا به یبوست در شما بیشتر می گردد
مسن بودن
منزوی و تنها شدن
بستری شدن در رختخواب
رژیم غذایی کم فیبر
مصرف ناکافی مایعات
مصرف برخی داروهای خاص شامل داروهای مسکن،آرام بخش ها یا برخی داروها که سبب کاهش فشارخون می شود.

شیمی درمانی
زنان بیشتر از مردان و کودکان  بیشتر از بزرگسالان دچار یبوست می شوند.
اگر باردار هستید  ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی دوران بارداری،  احتمال ابتلا به یبوست در شما بیشتر گردد.

درمان های خانگی یبوست

درمان های جایگزین
در اکثر موارد تغییرات ساده شیوه زندگی و رژیم غذایی تان ،می تواند به برطرف کردن نشانه های یبوست کمک کنند.  همچنین چندین روش جایگزین می توانند آسودگی را فراهم کنند،اگر چه این روشها به صورت گسترده مورد مطالعه واقع نشده باشند.

ماساژ
 ماساژ به وسیله دستکاری، فشار دادن و کشیدن پوست و ماهیچه ها و مفاصل کار می کند.تکنیک ها شامل  acupressure  وshiatsuهستند. وقتی ماساژ در منطقه شکمی به کار گرفته می شود، ماساژ می تواند به آرام سازی ماهیچه هایی که مثانه و روده را تقویت می کنند و به ارتقا فعالیت روده کمک کند.

طب سوزنی

این طب چینی سنتی، شامل الحاق و با دست گذاشتن 5 سوزن در قسمت های گوناگون بدن مییاشد. این درمان ممکن  است به تحریک کولون کمک کند و درد یبوست را برطرف نماید،اگرچه اثرش برای این موضوع هنوز ثابت نشده است.

درمانهای هموپاتیک

هموپاتیک یک سیستم دارویی کلی نگر غیر رسمی میباشد که منحصرا برای تسکین علایم بیماری شما وجود دارد.درمانهای هموپاتیک بی شماری برای یبوست وجود دارد. و آنها به طور نمونه شامل ملین هایی بر پایه گیاهی هستند. یک دکتر هموپاتیک ممکن است شاخه گیاهی bryoniaرا برای درمان مدفوع سخت توصیه کند.در حالیکه توصیه کردن گوگرد برای مدفوع دردناک و سخت است. اگر شما سوالی دارید می توانید با دکترتان یا یک داروساز بحث کنید.

درباره ما

تكنولوژي Co2 Fractional با تولید ستون‌هاي چند ميكروني از نور ليزر در پوست همراه با قابليت تنظيم تعداد نقاط،‌ انرژي ليزر را به عمق‌هاي گوناگون درم انتقال داده و با ايجاد تاثیر حرارتي سبب بازسازي كلاژن‌ها و كلاژن‌ سازی جديد از راه تحريك فيبروبلاست‌ها مي‌شود. در اين سيستم به بخاطر آسيب حداقل به اپیدرم ميزان ريسك عفونت و عوارض به شدت كاهش يافته و طي 48 ساعت فرد توانایی به انجام فعاليت‌هاي روزانه خواهد بود.

ساعات کاری

• شنبه9:00am - 9:00pm